بع نوشته ها

بع نوشته ها

از گوسفند بودن گریختم اما گرگ نیز نخواهم شد
بع نوشته ها

بع نوشته ها

از گوسفند بودن گریختم اما گرگ نیز نخواهم شد

یک ابتدا

این یک ابتداست
لا اقل امیدوارم که باشد
ابتدای آنچه 13 بهار با آرزوی ابتدایش سر کرده ام
و یک انتها
امیدوارم
انتهای آنچه 13 سال ...
کمک

آخرین سیگار زندگی

و تو
آخرین سیگار زندگی
دوست دارم نگاهت کنم
که می روی
که دود می شوی

و عهد می کنم
دگر به همچو تو انیس بی کسی
نگویم اندرون خویش

و قول می دهم
روان کنم
به پشت پای تو
تمام خویهای بد
رها شوم پس از تو من

بده کنون لبان خود
برای کام آخرم

فنا شدی
رها شدم

این منم، خسته از خودم

چون مگسان در پناه سایه ی برگ توت از هجوم گرما
به مانند اولین پک سیگار کودکی، تلخ و پر سرفه
همچو یک گناه تکراری ؛ اعتیاد شوم
یا پرس و جو میان قوم آدمخوار
این منم
خسته از خودم

همچون کلاغ شب به راه مانده

همچون کلاغ شب به راه مانده
ماندم ولی صبحم نیامد هرگز
هرگز نخواندم از تباهی و یأس
یأس از دلم برون نمود نرگس
نرگس نداشتم ولی به یادش
یاد آمدم پیش هجوم ناکس

رهایم کن ز بیماری

نه شیطان با منش کاری
نه با رحمن مرا کاری
من و نفس و جنایتها
تو و الله و بیداری
رهایم کن ز بیماری

چشمها خسته اند

چشمها خسته اند
دستها بسته اند
گوشها پر صدا
کامها تشنه اند
هیچکس نیست نیست
هستها مرده اند
مرده ها زنده اند
باطلان یار حق
نیکی آزرده اند
حق ولی بی کس است
او که سیمرغ نیست
گونه ای کرکس است
سایه اش بر سرم
من گریزان روم
یاوه گویی بس است

مرگ شاید پایانش دهد

باز هم همان آهنگ همیشگی
و تکرار تکرار
بی سببی
یا حتی بهانه ای
مرگ شاید پایانش دهد

هیتلر توبه کرد

صدای جارو
خش خش خش
بیرون تاریک و خفه
اینجا خستگی
و دود

در جایی
پسری از سر وارد شد
همینکه دید
ماند و مُرد

جایی دیگر
کسی خواست خدا را ثابت کند
خودش ثابت شد

سر محل
ساقی توصیه های اخلاقی می دهد
و درس زندگی شرافتمندانه

ناکجا آباد
لنین به هیلاری گفت
برویم

و در آبادان
هیتلر توبه کرد
و روحانی شد

اما رفتگر غافل هیچگاه هدایت نخواهد شد
زیرا با اختیار کامل
نفهم به دنیا آمد
و پولی ندارد تا برایش خیرات کنند
وقتی که نفهمتر خواهد مُرد